Zone OREN CIK AID
Jangan noti-noti....
SELAMAT DATANG

p/s: karya saya tak best mana pun...no kopi n pasta taw!
Menulis Bila rajin....Mengedit bila malas....Melakar bila ada Idea..

#bercuti dipulau oren....

Followers

13 Mei 2012

Queen Heart



Pandanng IU jatuh pada papan tanda. Ramai peajar yang berhimpun disitu. Dia menghampiri mereka. Terjengkit-jengkit IU cuba melihat noticeboard akibat ramai sangat yang mengelilinginya…
“apa yang diorang tengok tu….nak tengok jugak”bebel IU sendirian…
“Senarai hitam”sampuk satu suara. Senarai hitam apa benda tu. Ish pelik-pelik betul la kolej ni. Dia berlalu meningglkan ruang yang sesak tersebut…
IU tersandar lemah pada pokok yang terdapat ditepi padang. Kelas history tadi agak membosankan, bukan tu saje.Dia turut menjadi mangsa buli pelajar kelas dan jugak lecture gara-gara dia pelajar baru. menyampah betul. Jerit IU dalam hati.
“Standard la pelajar baru”Kim mengambil tempat disebelahnya. Gadis itu la yang banyak membantunya dikelas tadi.
“Kalau la aku tahu mcm ni jadinya tak ingin aku nak masuk belajar kat sini”rungut IU..akibat bosan dirumah IU berjalan tanpa arah tuju sehingga la dia terhenti dihadapan kolej Neverland tersebut. Dengan agak tak masuk akal dia pun terus mendaftar sabagai pelajar disini dan sekarang dia terdampar disini…wawawwa…menyesalnya aku…
IU memandang kearah Kim yang sedang leka menyusun kad didalam buku.
“Kau ni card captor ke?”soal IU…Kim mengangguk..
“banyak lagi ke kad yang perlu kau tangkap?”soal IU..kad-kad yang disusun oleh Kim menarik minatnya…
“Ada lebih kurang 5 kad lagi”balas Kim..
“Kau gerak sorang-sorang ke?”
“Yap asal kau minat nk jadi partner aku ke?aku pun bosan gak kene buat kerja sorang-sorang”Kim memandang IU dengan penuh harapan..
“Kau tangkap kad apa?” soal  IU. Card captor terbahagi kepada 3..card pemburu,kad pemusnah dan kad terbiar…kad pemburu adalah kad yang mempunyai kuasa untuk memanipulasikan benda jika ia jatuh pada tangan orang yang salah dia boleh mengakibatkan huru-hara..manakala kad pemusnah ia berfungsi sebagai senjata…kad pemusnah menpunyai kuasa yang paling tinggi sehingga dia boleh mengakibatkan peperangan kalau tidak dibendung dan akhir sekali kad terbiar..kad terbiar perlu ditangkap supaya dia tak terlepas didunia luar kad terbiar boleh menghuru harakan dunia Magis..
“Kad terbiar” sepatah Kim menjawap…kad terbiar macam menarik je..jarang juga aku jumpa dengan pemburu kad terbiar ni….
“Macam mana?”Kim menanti jawapan dari IU..
“Apa yang aku dapat? setiap benda perlukan balasan..”IU tersenyum….
“Ala kau ni leceh la….”Kim membca sesuatu dalam beberapa saat muncul cahaya ungu ditangannya…dia hulurkan kepada IU…
“U what?serius ke?”IU mencapai rantai yang dihulur Kim. Rantai Arx. Rantai yang boleh memyembuh segala luka yang terdapat ditubuh..
“Ok aku ikut kau”putus IU. Dah lama dia mencari rantai tersebut.
@@@@@@@@@@@@

Fruuuu!! langkah IU dan Kim terhenti apabila buku milik Kim terbang diudara.
“What the hell!!!!”jerit IU apabila buku yang dipegangnya turut melayang.
Serentak dengan itu muncul sekumpulan pelajar dengan penyapu terbang iaitu pelajar sihir.
“Opss sory tersengaja kacau kau”ujar salah seorang dari ahli tersebut.
“Jac”perlahan nama tersebut keluar dari mulut Kim. IU melihat Kim yang hanya menunduk. Seperti takut dengan gadis tersebut.
“Kau kenal ke”soal IU. Kim hanya mengangguk.
“Yahh!! apa kau nak ni?”Jerit IU apabila melihat Kim yang hanya menunduk tanpa mahu buat serangan balas.
“Aku tak ada urusan dengan kau” Jac memandang sinis IU.
“masalahnya kau babitkan aku. kau tengok buku aku dah bertaburan jatuh. So secara automatic kau berurusan dengan aku sekali. ”bidas IU. Jac meghunuskan wand kearah IU.
“Baik kau diam. Aku tak ada urusan dengan kau” keras Jac bersuara…
“Kau nak apa dari Kim?”soal Jac. nak jugak dia tahu apa urusan mereka…
“Kim untuk kali terakhir aku cakap dengan kau. aku nak Arx ” Ohh baru la aku tahu. Nk Arx rupanya. Tapi Arx Kim dah bagi aku.
“kau cari ni ke”IU menunjukkan Arx yang berada ditangannya.
“IU” Kim menarik tangan IU..
“Kau gila kau kan dah janji…kau akan simpan benda ni elok-elok. ”protes Kim. IU tersenyum.
“aku simpan la ni” sinis IU bersuara…
“Baik kau bagi aku” Jac terbang kearah IU. Pantas arx ditarik..
“Arx dah jadi milik aku. jadi kalu kau nak kene la mintak baik-baik dengan aku okey. ”serentak dengan itu satu cahaya menghala kearah IU. IU mengelak. Dengan sekelip mata IU sudah pun berada dibelakang Jac.
“Pantasnya” terkejut Jac apabila melihat IU sudah pun berdiri dibelakangnya….
“Ni dah jadi milik aku. Jangan sesekali kau nak cari pasal dengan aku…”merah muka jac mendengar ugutan IU..IU turun dari penyapu Jac dia mendarat. Jac memegang kuat wand nya serentak dengan itu dia menembak IU mengunakan wand.
“IU!!!”jerit Kim. Dengan sekelip mata serangan Jac ditapis oleh seseorang…
Tersentak mereka melihat Ean berada diantara Jac dan IU..
“Jom bla” Jac berlalu meningglkan IU dan Kim…
Kim terkejut melihat Ean…
“Oh thanks”ucap IU…
“Ean lama tak Nampak pergi mana?”soal Kim apabila melihat En menyapuh habuk yang berada di bajunya…oh nama dia Ean..
“Aku busy cikit..ok la aku bla dulu..jumpa lagi”Ean beredar dari situ..
“Pakwe ko erk?” sakat IU. Dia menolak bahu Kim perlahan.
“Ish kau ni ke situ pulak dia tu jiran aku dari kecik aku r…”
“Kenapa aku tengok budak-budak ni takut dengan Ean?” dia mengerutkan dahi. Apabila melihat Ean terus diorang bla. Sedangkan sebentar bagai nak rak mengamuk.
“Ean berada disenarai hitam siapa-siapa yang berada disenarai hitam mesti dijauhi kerana dia sudah terkena sumpahan dari dark witch. ” terang Kim..senarai hitam?? Oh yang budak ni berebut tengok dulu. Dark witch? . Ish pelik-pelik betul la dunia ni.
“Memang ada erk anasir jahat dekat sini? aku tengok Ean tu elok je tak ada kene sumpahan pun? sihat je aku tengok.” IU melahirkan kemusyikilan nya. Berkerut dahi Kim memandang IU..
“Setiap sekolah ada senarai hitam..dia dikeluarkan untuk memberi amaran…”
“Kat sekolah aku dulu tak ada pun benda-benda macam ni…”protes IU..
“IU kau bukan dari dunia ni kan?”Kim memegang bahu IU…IU tersenyum sambil mengangkat bahu..
“Dah la jom la balik. Katil aku dah memanggil aku ni. Jumpa esok..”IU berlari meningglkan Kim dia melambai-lambai kearah Kim…Kim memandang IU lama…dia bukan dari sini….rumusnya…
 @@@@@@@
IU memasukan akar deaf love kedalam  cecair brwarna biru. Dia mengacau larutan tersebut sehingga la berubah menjadi warna pink. Dia tersenyum puas . Jadi pun. Potion tersebut dimasukkan kedalam balang kecil lalu diletakkan didalam almari khas. Didalamnya terdapat beribu-ribu potion yang dihasilkan IU sejak dia sampai dinegara Mestoni ni. Ye dia bukan  dari demensi ni. Sebelum ibunya meninggal dunia ibunya meningglkan waksiat kepadanya. Alangkah terkejutnya dia apabila ibunya bukan berasal dari bumi malah dari demensi lain. Ibu telah melarikan diri dari demensi mereka kerana papanya yang menghantar ibunya di demensi ini kerana berlaku pergolakan dinegara mereka dan paling terkejut lagi papanya merupakan putera untuk demensi tersebut. Ibunya ada meninggalkan buku catatannya dan melalui buku tersebut dia pulang ke Mestoni. Buku tersebut dia berlajar cara-cara untuk hidup di dunia ini. Potion tersebut dihasilkan melalui buku legasi ibunya.
Papanya??? Dia dapat tahu papanya sudah mangkat akibat dari pertarungan dulu.  Negara ini diperintah oleh adik lelakinya iaitu pakciknya. Dia lebih selesa hidup macam ni dan dia malas nak menyusahkan keluarga paciknya kerana menurut maklumat yang dia dapat ibu dan dia dah “mati”semasa berlaku perkara tersebut.
@@@@@@@@@@@
IU mencapai mafla yang bergantung dimeja.  Dia perlu mencari udara segar.
Langkah kakinya diatur melalui lorong dark world. Lorong tersebut dipilih kerana ia merupakan jalan pintas untuk ke Bandar. Lorong tersebut sunyi dan lengang kerana tak ada siapa berani melalui kawasan tersebut kerana dipercayai tempat berkumpulnya roh-roh jahat.
Langkahnya tiba-tiba terasa berat. Dia memandang sekeliling, roh-roh dah pun mengelilinginya. Dia mengeluh.
“Ala korang ni kenapa?aku busy ni”rungut IU..
“IU kami perlukan pertolongan kau” ujar Duke ketua roh di dark world tersebut. Sebenarnya kabar angin yang dibawa tersebut adalah bohong semata-mata. Mereka saja menakutkan penduduk supaya mereka tidak digangu.
“Kenapa?”Duke menarik IU untuk mengikut nya. IU terkejut apabila melihat seorang lelaki terbaring ditepi satu bangunan usang.
“Asal ni?”soal IU
“Dia kene serang”ujar Lyn salah satu roh tersebut.
“Dengan siapa?”IU mencangkung disebelah lelaki tersebut. Mukanya dipenuhi calar. Badannya terdapat kesan luka yang agak teruk.
“Macam mana boleh ubat tak?”soal duke. Alamak dia tak bawak sebarang potion sewaktu keluar dari rumah tadi. Dia menepuk dahinya.
“Ala Duke aku lupa bawak potion la hari ni”dia meminta simpati pada Duke..
“So tak boleh la ni”IU menganguk
“Habis tu macam mana tak kan nak biarkan dia mati macam tu je…”sampuk Crytal..
“Korang kenal ke dia siapa?”soal IU. Dia memandang satu persatu penghuni dark world tersebut. Mereka seolah –olah cuba untuk menyembunyikan sesuatu. IU menjungkit bahu. Malas nk tanya lebih-lebih…
“Ok la aku bla dulu la”IU mengangkat tangan lalu meninggalkn mereka. Meraka hanya memandang kelibat IU berlalu.
“Dia tak boleh mati hanya dia yang boleh bebaskan kita dari cengkaman kegelapan dan menyelamatkan Mestoni “ ujar Duke yang lain buntu.
IU berhenti dia sekali lagi dia menepuk dahi…Arx. Aku ada Arx. Dia patah balik kearah Duke. Kelihatan Duke dan yang lain cuba menyalurkan kuasa ke arah lelaki tersebut.
“Duke” panggil IU perlahan. Nampaknya lelaki tersebut amat penting bagi mereka…
“IU” mereka terkejut melihat IU berpatah balik.
“Biar aku tolong ” IU meletakkan Arx keatas luka-luka lelaki tersebut tapi pelik apabila luka tersebutnya pulih hanya sedikit sahaja.
“Kuat betul sihir ni..”Omel IU.
“Duke nanti kau hantar aku balik erk..kau tahu tak umah aku…?”IU memandang duke. Pelik Duke dengan pemintaan IU. Dia mengeleng. Sejak mengenali IU tak pernah Duke tahu tempat tinggalnya.
“Nanti kau ikut arah gelang ni ok..”arah IU. Duke hanya mengangguk…
IU meletakakn tangannya keatas dada lelaki tersebut. Serentak dengan itu satu cahaya putih menutupi tempat tersebut. Cahaya tersebut hilang dengan perlahan-lahan. Terkejut Duke melihat lelaki tersebut sudah pulih.  IU tersenyum kecedaraan yang terdapat ditubuh lelaki tersebut sudah berpindah ke badan IU .Cuma kesan calar yang terdapat dimuka  IU agak kurang tidak seperti sebelum ni.
IU pengan disitu.
“Tak mungkin”Crytal menyangkal apa yang dilihatnya. Tak mungkin IU adalah healer foilete. Setahunya keturunan tersebut sudah mati…
 @@@@@@@
IU memdapatkan Kim yang berada di meja belakang.
“Hari ni kita tak pergi tangkap kad ke?”IU menarik kerusi disebelah Kim.Kim mendongak.
“Asal dengan muka kau?”Soal Kim sebaik saja melihat muka IU dipenuhi plaster.
“Hehehe jatuh”
“Hari ni kita tangkap kad casper. aku dah dapat kesan kedudukannya…tapi…”
“Tapi?”potong IU
“Kita perlukan pertolongan Ean”
“Kalau macam tu kita mintak la tolong dia”IU menjawap…Kim mengangguk….mereka diam sebaik sahaja Prof Ken masuk…
 @@@@@@@@@@@@@
“EAN!!”jerit Kim apabila melihat IU sedang tidur ditas pokok. Ean melompat turun dari pokok. Terkejut dia melihat IU disebelah Kim.
“Asal?” soal Ean
“Aku perlukan pertolongan kau untuk tangkap casper la…”Ean mengangguk…
 @@@@


IU menyorok dekat semak yang berhampiran dengan casper. Dia melihat roh kat tersebut sedang merosakkan hutan tersebut.
‘Oh tu la casper. Ish ish  ganas nya.’ Sedang leka dia memerhatikan casper tersebut kelihatan Ean menyerang casper dengan pedangnya. Dibelakangnya kelihatan Kim. Dia memandang sebelahnya
‘Cis diorang ni tak ajak aku pun tapi kalau ajak pun aku boleh buat apa je.’ IU mngaru kepalanya. Sebelum ni dia hanya menemankan Kim menangkap kad tersebut. Dia hanya jadi penonton. Dia melihat Ean diserang oleh casper . Kim membaca beberapa jampi yang terdapat dalam bukunya. Perlahan-lahan casper bertukar bentuk kearah card. IU keluar dari semak tersebut. Dia menghampiri Kim.
“Yeyeyee…akhirnya dapat jugak tangkap benda ni. Tak sangka aku ni pembawa tuah kau Kim” seloroh IU. Kim mencebik. Dia menghampiri Ean yang terduduk ditanah. IU membontoti Kim.
“Kau ok?”soal Kim dia melihat kesan luka ditangan Ean.
“aku ok..sikit je ni….”ujarnya. IU menjentik kesan luka Ean.Ean menjerit..
“IU”marah Kim..IU hanya tersengih..
“Dia cakap cikit je. Aku nak test je…”bela IU..IU mengeluarkan potion yang terdapt didalam beg ni. Dia menungkan cecair tersebut diatas luka Ean. Ean mengaduh. Kim hanya menbiarkan dia tahu IU penghasil potion. IU hairan melihat luka Ean yang sikit pun tak sembuh.
“Kenapa ni? setahu aku potion aku ni boleh sembuhkan sebarang luka..” rungut IU. Ean memandang IU lama. Kim mengeluh.
“Siap yang terkene sihir hitam dia tak boleh nak pulihkan lukanya malah sumpahan yang memang sudah sedia ada akan menambahkan kesakitannya. Aku minta maaf Ean aku tak tahu bendi ni akn jadi..”sayu Kim..oh baru IU ingat sumpahan hitam akan menyerang tubuh mangsanya perlahan-lahan sehingga mangsa tersebut kan mati.
“Tak pe sikit je ni. Lambat laut aku kan mati jugak” Ean mengusap lukanya perlahan. Pedih. Dia hanya mengigit bibir bawahnya. IU hanya memandang Kim dan Ean silih berganti.
“Bak sini tangan kau”pinta IU.
“Kau nk buat apa ?”soal Ean
“Aku nak potong”selamba IU bersuara..
“IU ni bukan masa nak berlawak la….”Kim geram dengan IU masa macam ni pun nak main-main
IU merentap tngan Ean…perlahan-lahan dia mengusap tangan Ean sekelip mata luka yang terdapat ditangan Ean hilang…
“Macam mana..?”soal Kim hairan. IU menarik sengih. Ean menarik tangan IU. Baju lengan panjang yang dipakai IU diselak. IU mengerut dahi. Menahan sakit.
“Kau tak patut buat macam ni…”marah Ean.
“Ala benda kecik je. Sekurang-kurangnya luka kau pulih pasal aku ni small matter je..”ujar IU…
“Kau bodoh”marah Ean..
“APA sebenar yang berlaku ni?”Kim bnggung..
“Aku boleh sembuhkan penyakit orang dengan memindahkan penyakit tersebut dekat tubuh aku…”terkejut Kim mendengar jawapan IU…
“Habis tu luka kau ni?”
“Ala dia akan elok. Cuma ambik masa cikit je”
“Kau betul-betul bodoh”marah Ean lagi…
“Tapi kau tahu tak penyakit yang mengandungi sumpahan dark ni membahaya dan boleh menyebabkan kematian walaupun kau boleh merawatnya..”Kim besuara.tindakan IU boleh menbawa maut keatas dirinya..IU mengeleng..Ternganga Kim patut la Ean marah sangat..
“Aku kan pakar potion..nanti benda ni ok la”pujuk IU..mereka terdiam dengan jawapan IU..
@@@@@@@@@@ 
Langkah IU disekat..dia melihat jac dan rakan-rakannya mengelilinginya…
“Korang lagi…korang ni kalau tak kacu aku tak boleh k?”marah IU…
“Bagi aku Arx”keras suara Jac..
“Apa sebab aku nk bagi kau?”soal IU
“Arx tu milik aku”jerit Jac..
“Woi”kedengaran satu jeritan yang amat kuat…EAN IU tersenyum dah banyak kali EAN membantunya disini..Jac dan rakan-rakannya meninggalakn IU..
“Aku akan datang balik”bisik Jac..
“Thanks”ucap IU..
“Aku yang patut berterima kasih dengan kau kau dah banyak tolong aku”ucap Ean mereka berjalan seiringan..Banyak??Setahu aku baru sekali  je yang aku tolong Ean waktu tangkap Casper dulu…
Mereka duduk dibawah pokok..
“Kau tak patut buat macam tu….kau boleh mati tahu tak?”marah Ean..la pasal benda tu . Tak habis-habis nak marah aku…aku kan masih hidup lagi ni..desis IU…
“Aku okey  la”pendek IU bersuara..
“Penyakit yang kau pindah kan dari aku tu bahaya tahu tak…”
“Tahu..”
“Dah tu kenapa kau masih buat jugak?”
“aku akan buat apa saja untuk kau dan Kim. Hanya korang je yang aku ada dekat dunia ni. Aku tak kesah walaupun taruhannya nyawa ku…”terkedu Ean mendengarnya..
“Aku tak boleh terima kalu kau sakit sebab kau..aku tak boleh terima”Ean meraup mukanya…
“Ala kita kan kawan”pujuk IU
“Masalahnya aku tak anggap kau kawan aku…”potong Ean
“oh kalau macam tu adik kau erk?”soal IU lurus…
“Bukan”pulak dah kawan bukan adik bukan habis tu apa?bingung IU..
“Aku akan pastikan lepas ni kau tak akn buat macam tu dekat aku lagi”tekad Ean..
“Tapi Ean…”
“Tak ada tapi tapi lagi keputusan kau muktamad…”Ean bangun dan berlalu meningglkan IU. Aku tak boleh tengok orang yang aku suka sakit Ean. Ean aku suka kan kau sejak kau tolong aku dari Jac dan kawan-kawannya. Aku suka tengok muka kau bila kau ketawa dengan Kim. Aku suka tengok kau Ean. Suka sangat. Aku tak boleh terima kau sakit an. Aku akan cari ubat untuk kau Ean. Itu  janji aku….kata-kata tersebut hanya mampu disimpan dalam hati.

Terduduk IU apabila dia sudah penat mencari Ean sejak semalam dia cuba nak menjejaki Ean tapi hampa. Satu kolej dia mencari Ean.
“Apa yang kau menungkan tu ?”sapa Kim diam.
“Kim dari semalam aku cari Ean tak jumpa . Kau ada Nampak Ean tak..?”soal IU dia memandang dengan penuh harapan kearah Kim.Kim mengeleng perlahan. Biasanya dia mesti ada dekat depan mata aku ni. Ini dah nak masuk dua hari aku tak nampak.
“Kim sumpahan dia menyerang dia ke?”cemas IU apabila dia teringatkan tentang sumpahan Ean.
“Mungkin dia ada benda nak buat kot..kau kan tahu Ean tu kan pelindung mesti banyak benda dia nak uruskan. ”pujuk Kim. ia dah berjanji untuk merahsiakan penyakit Ean..Ye sumpahan Ean sudah dmenyerangnya…dia berada diambang maut..Ean yang meminta nya untuk tidak memberitahu IU. Dia tak nak IU mencarinya. Dia takut IU akan cuba buat sesuatu yang boleh membimbangkan Ean.
“Aku betul rasa tak sedap hati ni Kim”luah IU.
“Dah la tu tak ada benda pun…”IU mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya. Dia menghulurkan kepada Kim.
“Kalau kau jumpa Ean kau bagi Arx kat Ean ek..Mana la tahu dia cedera ke..ni boleh tolong dia…”Kim mengangguk faham..
“Ok la aku nak balik la. Nak rehat”Iu meninggalkan Kim sendirian…Kim mengengam erat Arx. Tak guna IU..Arx tak boleh nak sembuhkan Ean. Bicara Kim sendirian.
IU duduk tersandar lemah didinding Dark World. Dia cuba mencari ketenangan disitu. Sekurang-kurangnya dia boleh melihat penghuni Dark World bergembira.
Duke mengambil tempat disebelah IU yang sedari tadi duduk termenung..
“Kenapa ni?”soal Duke..
“Macam mana nak hilangkan sumpahan keatas korang?”soal IU. Dia tahu penghuni Dark World telah disumpah dengan menjadi roh dan tak boleh nak hidup dengan orang luar. Tersentap Duke mendengar kata-kata IU…
“Sejak King Albert mangkat King John yang memerintah Negara. King John tak boleh nak lawan kegelapan kerana Cahaya Pertify hilang dan cahaya itu dikatakan ada pada Ratu Diane.
‘Ibu’desis IU…betul dunia yang meraka duduki sekarang tidak mempunyai pagi yang ada hanya malam. King John hanya mampu menghala kemaraan dark tapi untuk menghapuskan satu yang mustahil..
“Pelindung yang terpilih jugak tak mampu nak menghapuskan dark kerana dark semakin hari semakin kuat..
‘Ean’
“kau tahu mana nak cari pelindung?”soal IU..
“Dari yang aku dengan pelindung sedang bertarung dengan maut sebab sumpahan sudah sampai ke penghujung. Kenapa kau punya Healer Foilete tak sempurna?”soal Duke.
Sudah lama dia ingin menanyakan tentang hal tersebut.
“Aku punya mage healer  tak sempurna aku bukan berasal dari sini. ”perlahan IU bersuara.
“Kau anak King Albert kan?”perlahan-lahan IU mengangguk…dia sudah menduga jawapan IU.

IU merempuh pintu bilik Ean kelihatn Kim berada disampingnya. Dia terduduk apabila melihat tubuh Ean dipenuhi oleh luka dan nanah. Dia melihat beberapa orang tabib mengelilingi Ean. Sumpahan ni terlalu kuat. Siapa yang sembuhkan ia dia sendiri akan mati. Itu kata-kata yang didengari oleh Duke. Menurut Duke, Ean pewaris sihir putih tapi akibat dari kuasa dark semakin kuat kerana Mestoni dipenuhi dengan kegelapan. Kerana sumber kuasa white adalah cahaya. IU menghampiri Ean. Tangan Ean digengam. Beberapa orang tabib sudah pun meningglkan bilik tersebut.
“IU aku terpaksa rahsiakan atas kehendak Ean..”ujar Kim apabila melihat IU..IU mengangguk..
“Dia tak nak kau pulihkan dia sebab dia tahu kau akn mati. Dia sebenarnya cintakan kau. Dia takut dia tak dapat nak terima kau terkorban kerana dia”
“Ean bodoh..aku pun cintakan dia jugak”IU menangis….Kim memeluk IU cuba menenagkan IU…
“Kim aku haus boleh tak kau ambil kan aku air…”IU meyapu air matanya…dia memandang kearah Kim..Kim mengangguk…sebaik sahaja Kim melangkah keluar dari bilik tersebut IU mengunci bilik tersebut dia bersandar dimuka pintu..bunyi ketukan dari luar tidak diendahkan…
dia mengengam tangan Ean sekuat-kuatnya…dia mengeluarkan  gelang tangan kepunyaian ibunya yang dikatakan memiliki kuasa healer foilete ..dia sarungkan ditangan Ean.
IU membacakan beberapa jampi satu cahaya hitam keluar dari tubuh Ean…dia meletakkan tangan nya..mengalihkan segala penyakit Ean keatasnya. Sebaik sahaja proses tersebut selesai IU terduduk letih. Sumpahan tersebut sedang merebak didalam tubuhnya. Dia bangkit dan memegang erat  rantai perlindung yang selama ini melindunginya dari segala penyakit.
 
Perlahan-lahan anak mata IU terpejam…
Pintu bilik direpuh Kim. Terkejut Kim melihat IU sudah terbaring diatas lantai. Dia menyumpah kerana kebodohan dirinya yang tidak boleh membaca tindakan IU. Dia memeluk tubuh IU.
“IU”jerit Ean kuat dia memandang sekeliling dipenuhi oleh cahaya yang terang dia melihat IU sedang baring diatas padang rumput yang luas. Dia menghampiri IU.
“Ean aku sayang kau aku tak boleh nak berdiam diri bila lihat kau sakit”Ean memandang IU disebelahnya. Mata IU masih tertutup rapat. Mulutnya yang terkumat-kamit membicarakan sesuatu. Ean jaga diri pasal aku kau jangan risau”Ean melihat IU semakin menjauh Dia cuba untuk mengapai IU tapi perlahan-lahan IU hilang dari pandangan matanya.
“IUUUUUUUUU!!!!!!”jerit Ean kuat…dia dapat merasakan badannya mengeluarkan sesuatu. Dia Nampak bayangan IU diantara cahaya tersebut. Dia tersedar..
Ean memandang sekeliling dia melihat tangannya. Aku masih hidup…?dia binggung. Matanya jatuh kearah pergelangan tangannya…gelang IU…??IU datang ke??tak mungkin sebab IU tak tahu aku tinggal dekat mana…dia bermanolog sendirian….
“Kau dah sedar”Kim terpancul disebelah Ean..
“APA yang terjadi” Ean memandang Kim. Wajah Kim kelihatan sungul..dia pantas bangun. Dia mencengkam bahu Kim.
“Kim baik kau cakap dengan aku ni semua keje IU kan”?soal Ean. Cakap tak Kim. Cakap tak. Hati Ean merintih. Kim mengangguk perlahan. Terduduk Ean..
“Kim cakap tu semua tipu”rintih Ean. IU aku dah larang kau buat macam tu kan.
“Dia dekat mana sekarang ni Kim? ” soal Ean. Dia mengocang-goncang tubuh Kim.
“Aku tak tahu. Sebaik sahaja dia sembuhkan kau dia pengsan selepas tu dia hilang dengan tiba-tiba” terang Kim dia sendiri cuba untuk mencari IU. Dia nak cari dirumah IU dia sendiri tak tahu dimana runah IU. Kawan jenis apa dia ni. Kim menangis..
“Ni semua kerana Dark Witch kalau tak kerana  dia IU pasti tak akan korban kan dirinya. Ean bangkit . Dia menyeru pedangnya. Anak matanya bertukar merah.

     “Aku akan pastikan kau mati hari ni Dark Witch”jerit Ean lantang. Dia hilang dengan sekelip mata.

Negara mestoni hura-hara. Pelindung,roh-roh,pengikut white witch,card captor semua bergabung untuk menentang dark witch. Hari ni akn menjadi penentuan hidup mata mereka . Meraka tak akan hidup dalam kegelapan lagi. Dark witch perlu dihapuskan. Ean merlawan dengan para pengikut Dark Witch diluar istana dark..dia turut dibantu oleh roh-roh. Ean merempuh tempat dark witch. Kelihatan dark witch sedang duduk enak di singahsanannya..
“Tak sangka kau masih hidup lagi Ean. Nampaknya sumpahan yang aku bagi tu tak berkesannya…”Dark tersenyum sinis..
“Aku akan hapuskan kau dark. Kerana kau dia mati…”Ean melancarkan serangan perpuluh-puluh mata pisau meyerang dark.tapi Dark hanya menepis dengan mengunakan tangannya…
“Dia???oh masuk kau budak perempuan tu…hahahahah memangnya aku nak dia mati pun..hanya dengan mengunakan kau..”Dark ketawa kuat…
“kau”jerit Ean kuat dia meyerang dark..dark kebelakang..
Dark mengelak serangan Ean. Ean melancarkan bola cahaya kepada Dark. Dark jatuh tersungkur.
Dark mengenakan sihir keatas Ean. Namun sempat di elak oleh Ean.
Ean melompat kebelakang Dark dengan pantas sebelum menghunuskan pedangnya didada dark.
Tapi sempat dihalang oleh Dark.
Ean membuat backflip dengan menendang kepada dark.
Dark jatuh.  Ean terduduk kepenatan.
Dalam beberapa ketika kelihatan  sekeliling menjadi hitam pekat sebelum kabus memenuhi ruang antara mereka. Penglihatan Ean kabur.
IU terbaring diatas padang yang lapang dia memandang langit. Hatinya jadi tenang tanpa ada yang menganggunya. Dia dah tak perlu nak fikir pasal masalah yang boleh membuatkannya tertekan. Dia lebih rela teperangkap dalam maya dari menghadapi dunia luar yang memenatkan.
IU sayu-sayu dia memdengar namanya dipanggil dia memandang ke arah sisi.
‘ibu….’ IU pantas bangun.Di melihat ibunya disisi dengan memakai dress putih yang menjadi kegemarannya.
“Apa ibu buat disini”soal IU
“IU ibu tahu IU anak yang kuat. IU tak boleh mementingkan diri sendiri. Ramai yang memerlukan pertolongan IU”Diane mengusap lembut pipi IU.
Air mata yang ditahan akhirnya keluar.
“Ibu, IU tak kuat seperti yang ibu sangka kan. Buktinya IU sudah pun terperangkap disini.” Rintihnya.
“IU, kamu la kunci kepada semua kebebasan ini. Hanya kamu yang boleh bebaskan Negara kita dari cengkaman dark witch.”
“Kuasa IU tak sempurna ibu, IU tak tahu macam mana nak seru mage ibu. Buku-buku ibu tak ada cara nak seru mage itu ibu” teresak-esak dia menangis. Dia inginkan kebebasan untuk Negara mestonia.
“Bila mimpi menjadi azam” sayu-sayu suara Diane kedengaran sebelum hilang. Padang yang luas menjadi kecil dan semuanya berubah menjadi kering-kontang.
Sebelum satu objek keluar dari tanah.
“Aku mage kedua kau? Pertukaran apa yang kau akan berikan kepada aku untuk melengkapi mage kau satu lagi?” kasar suara itu menyoal. IU terkejut. Pertukaran?
“Sesuatu yang berharga akan aku tagih untuk itu.” Berharga?
IU memegang leher. Rantai? Rantai pelindung direntap dari leher

“Aku akan tukar dengan rantai pelindung. Rantai pelindung hanya satu dalam dunia. Ni barang berharga yang pernah aku ada” IU menyuakan rantai tersebut kepada makluk sihir kecil yang bernama mage tersebut.
“Baik la kalau itu galang ganti”
Rantai pelindung terapung ke udara sebelum mage tersebut menelan rantai pelindung.
Perlahan-lahan satu cahaya biru terbentuk dari tindakan mage tersebut. Cahaya tersebut menghampiri IU sebelum masuk kedalam tubuh IU.
IU terduduk. Menahan satu kuasa yang amat kuat dalam tubuhnya. Matanya terpejam akibat kesakitan yang terbentuk.
Badannya panas seperti terbakar. Cahaya biru terbentuk dibahunya. Perlahan-lahan kesakitan tersebut hilang dari tubuhnya. IU bangkit dari jatuhnya. Terkejut dia melihat ada satu tatu yang terukir dibahunya. Dan rantainya sudah pun berubah bentuk.
"aku dah jadi mage yang sempurna?” Soalnya. Tubuhnya sekarang terasa seperti bertenaga bukan seperti sebelum ni.
Dia memetik jari kanan nya. Serentak dengan satu cahaya keluar dari tangannya dan meletupkan kawasan sekelilingnya sehingga menjadi abu.
“wow.. cool gila” jeritnya.
Rantai dileher dibelek-belek. rantai yang berbentuk mata anak panah.
Dia mengengam erat.
Purr. Rantai tersebut berubah menjadi lembing.
‘aku dah sedia’ desis nya. IU memejam mata erat. Dia perlu kembali ke mestoni. Kegelapan mesti dihapuskan.
__________________________________________________
info:
ni salah satu cite yang aidan buat waktu mula-mula tulis dulu.
mula-mula aidan suka tulis cite fantasy.. ada la dalam beberapa..aidan suka cite macam ni.. ni try-try tulis. sory la kalau xsuka...
kalau ada yang kurang sila la bagi taw....~_^

ni just nukilan aidan tok suka-suka je...
yang buruk tu datang dari diri ini...

@_@
P/s: aidan adalah silent reader.. ^_^

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Smbg lgi....

o-ReN berkata...

tanpa nama:
i/allah aidan akan sambung..
cite ni agak bosan kan??? ^_^
terima kasih kerana sudi baca.
maaf kalau ada kekurangan...:)

nzlyna'im berkata...

best la pilak.1st time baca
sambung lagi

o-ReN berkata...

trimas nzlyna'im sudi bce...
sye akan cuba sambung....:)
^_^