Zone OREN CIK AID
Jangan noti-noti....
SELAMAT DATANG

p/s: karya saya tak best mana pun...no kopi n pasta taw!
Menulis Bila rajin....Mengedit bila malas....Melakar bila ada Idea..

#bercuti dipulau oren....

Followers

9 April 2015

TEASER BUKAN CINTA EKSPRESS












Permulaan…..
Bismillah…..
Pengubat rindu….





Teaser Bukan Cinta Ekpress….




1: BCE
Dia bangkit. Kotak dicapai. Hadiah dari mamat itulah. Lepas masuk bilik tadi hadiah terus campak atas katil. Tak terburu-buru selongkar almari cari barang yang perlu  dicari. Pad. Takut esok kelam-kabut andai kata ter-period pula.
Dibuka perlahan kotak yang besar dulu. Kasut? Berkerut dahi Dahlia. Sepasang kasut tumit tinggi ditarik keluar. Cantik sangat. Kasut berwarna krim dengan hiasan yang memukau. Kali pertama dapat hadiah kasut tumit tinggi! Kertas warna putih yang terlipat cantik ditepi kasut dicapai.
‘Cuba belajar pakai heel sekali sekali. Nanti tak ada la kaki macam tiang elektrik’
Ceh! Tiang elektrik dikatakan. Dahlia berlunjur. Bentuk kaki ditengok. Betul ke tiang elektrik? Ah tipu la itu. Kotak kedua dicapai. Perlahan-lahan kotak itu dibuka.
Gula-gula? Kotak kedua penuh dengan pelbagai gula-gula. Ada lollipop, ada coklat bar, ada coki-coki, chew gum dan lain-lain. Tak kreatif betul bagi hadiah la.
“Aku nampak kau rasuah Mina, setiausaha aku masa kau pergi pejabat aku. Ini aku rasuah kau balik. Harap jalan
            Rasuah? Hahaha dia nampak la. Dahlia tepuk dahi. Teringat peristiwa rasuah-merasuah ini. Mina itulah kecoh sangat tak bagi aku jumpa Harraz. Rasuah pun tak jalan. Memang terbaik la. Pekerja harapan itu.
           

2:BCE

“Tolong pegang kuat-kuat tahu” Harraz Raihan mengangguk.
“Tak suruh pun memang akan pegang kuat-kuat pun” Harraz Raihan menahan sengeh. Dalam masa beberapa hari hidup dah terisi dengan nama Dahlia. Ada senyum, ketawa dan pening. Terasa seolah-olah hari gentir itu lenyap dan diganti dengan kecerian yang tidak disangka.


3: BCE

“Orang lelaki bila sensitive mengalahkan orang perempuan tengah PMS dan perangai macam budak-budak sepuluh tahun ada satu sebab sahaja. Ini bukan satu pembohongan hatta penipuan tapi ia adalah sahih. Itu tandanya dia dah jatuh cinta dalam bahasa mudahnya ada hati ada taman.”
“Sama macam kau la kan”
Harraz Raihan jungkit bahu.


5: BCE


“Macam boleh jadi madu aje korang ini” sakat Harraz Raihan.
“Harraz Raihan” jerit Diana dan Dahlia. Equal Diana Dahlia.


6:BCE

“Kami kongsi nama yang sama, Diana. Diana adalah cinta pertama dan Diana dahlia adalah malaikat penyelamat. Siapa Diana Dahlia? Dia tak pernah wujud dalam hidup Harraz Raihan. Wujudnya nama Diana Dahlia adalah pada enam bulan yang lalu. Bertatih-tatih mengenal sang isteri yang zero love. Rasanya kalau cinta pertama dan isteri bidan terjun mungkin cinta pertama yang jadi pilihan. So, kenapa nak ambik risiko yang mungkin menghampakan jiwa raga” Dahlia tersenyum pahit.



aid akan start tulis secara perlahan... doakan ya....^^